امروز : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت : ۲۲:۳۴:۵۵

با مصرف میوه، از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید.

محققین بر این باورند که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف دو وعده میوه به صورت روزانه، کاهش می یابد.

آن ها می گویند افرادی که میوه مصرف می کنند سطح گلوکز خونشان را بدون تولید میزان زیاد انسولین کاهش می دهند. آن ها این نکته را یادآور می شوند که مصرف  آب میوه به اندازه مصرف خود میوه مفید نیست. مصرف حداقل ۲ وعده میوه در روز می تواند عامل موثری بر کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد. محققان دانشگاه ادین کوان در غرب استرالیا می گویند کسانی که در تحقیق آن ها همکاری کرده اند و ۲ وعده میوه در هر روز مصرف کردند، ۳۶% خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می یابد.

تاثیر مصرف میوه بر دیابت نوع 2

تاثیر مصرف میوه بر دیابت نوع ۲- آزمایشگاه پاستور اهواز

تاثیر مصرف میوه بر دیابت نوع ۲

نیکولا بوندونو، محقق و نویسنده اصلی انستیتو تغذیه در یک کنفرانس اذعان داشت: “ما ارتباطی بین میزان مصرف میوه و مارکر های حساس به انسولین یافتیم که نشان می دهد بدن افرادی که میوه بیشتری مصرف می کردند انسشولین کمتری برای کاهش میزان گلوکز خون تولید می کرد.”

در این تحقیق که طی ۵ سال بر روی ۷۶۷۵ نقر انجام شد، بعد از مقایسه تمامی موارد، مشخص شد در افرادی که به میزان مناسبی میوه مصرف می کردند، تعداد کمتری بعد از ۵ سال دچار دیابت نوع ۲ شده اند.

همچنین این محققان نتوانستند نتیجه و مزایای مشابهی را بین مصرف آب میوه و کاهش خطر ابتلا به دیابت پیدا کنند. دلیل اصلی این امر می تواند این موضوع باشد که آب میوه، دارای قند زیاد و بدون فیبر است. در برخی تحقیقات نیز به این نتیجه رسیده اند که گاهی آب میوه با نوشابه های غیر رژیمی از نظر داشتن قند، تفاوت زیادی ندارند. هرچند که آب میوه کمی از نوشابه سالم تر است. بیش ار ۳۴ میلیون  نفر در آمریکا دچار دیابت هستند که ۹۰ درصد آن ها دیابت نوع ۲ دارند.

پس میوه ها انتخاب بسیارخوبی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت هستند زیرا میوه ها دارای فیبر و قند طبیعی هستند. میوه های خشک شده و آب میوه منابع غنی از شکر هستند پس میزتان مصرف آن ها باید کنترل شود.

در آخر؛

تغییر سبک زندگی می تواند از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند. محققان کاهش وزن و فعالیت های جسمی را پیشنهاد می کنند. ورزش نه تنها به شما کمک می کند که وزن خود را کنترل کنید، بلکه وضعیت فعالیت انسولین را بهبود می بخشد. غلات، میوه ها و سبزیجات، گوشت خالص، ماهی و لبنیات نیز می توانند به بهبود کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک کنند.

Source: https://www.healthline.com/health-news/2-servings-of-fruit-a-day-can-lower-your-risk-of-type-2-diabetes

لغو پاسخ دادن

19 + شانزده =









Call Now Button