امروز : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت : ۱۰:۱۱:۴۸

آیا نوشابه رژیمی بی ضرر است ؟

نوشابه رژیمی سالم تر از نوشابه های معمولی نیستند

• طبق مطالعات انجام شده، افرادی که به طور مرتب نوشیدنی های قندی و یا آب میوه های مصنوعی مصرف می کنند، بیشتر در معرض سکته و بیماری های قلبی قرار دارند.

• نوع رژیمی نوشیدنی ها نیز به پایین آمدن مشکلات سلامت قلب کمکی نمی کند.

افرادی که قصد دارند سلامت قلب شان حفظ شود، باید از مصرف نوشیدنی هایی با شیرین کننده های مصنوعی مانند نوشابه رژیمی خودداری کنند.

افرادی که نوشیدنی های قندی و نوشیدنی های غیر الکلی با شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنند، بیشتر در معرض سکته و بیماری های قلبی قرار دارند، چرا که این نوشیدنی ها ناسالم هستند و شیرین کننده های مصنوعی داخل آن ها با افزایش وزن، مقاومت به انسولین و دیابت در ارتباط می باشد.

نوشابه بدون قند

میزان مصرف نوشیدنی های قندی و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی، رو به افزایش می باشد

طی سال های اخیر، مصرف نوشیدنی های قندی در سراسر دنیا افزایش یافته است و این نوشیدنی ها تاثیراتی را بر روی سلامت قلب و متابولیسم بدن به همراه دارند.

آب میوه ها و شربت ها جزء نوشیدنی های قندی هستند که دست کم حاوی ۵ درصد قند و ۱۰۰ درصد آبمیوه هستند. نوشیدنی های رژیمی، نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی می باشند.

نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی سالم تر در نظر گرفته می شوند، اما بحثی در خصوص اثرات آن ها بر روی قلب و متابولیسم وجود دارد.

مصرف شیرین کننده های مصنوعی با بیماری های قلبی در ارتباط هستند

ارتباط میان نوشیدنی های رژیمی و قندی و احتمال بروز سکته، بیماری های قلبی، کاهش خونرسانی به قلب مورد بررسی قرار گرفته است. مصرف بیش از حد نوشیدنی های قندی و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی، احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند.

به نظر می رسد، نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی، جایگزین سالمی برای نوشیدنی های قندی نیستند و طبق تحقیقات انجام شده، این نوشیدنی های مزیتی را نسبت به نوشیدنی های قندی برای سلامت قلب به همراه ندارند.

آب باید تنها نوشیدنی باشد که افراد مصرف می کنند.

شیرین کننده های مصنوعی، خطراتی مانند مصرف قند و شکر را به همراه دارند

هنگام بررسی ارتباط میان مصرف نوشیدنی های قندی و بیماری های قلبی عروقی، تحقیقات انجام شده نشان دادند: افرادی که در رژیم غذایی خود نوشیدنی های حاوی شیرین کننده مصنوعی مانند سوکرالوز مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات سلامتی خواهند بود.

تحقیقات هم چنین نشان می دهند، شیرین کننده های مصنوعی تاثیرات متابولیکی شدیدی مانند افزایش چاقی، برهم خوردن توازن گلوکز و بالا رفتن سطح انسولین را به همراه دارند و شواهدی در خصوص تاثیر بر  روی سلامت قلب وجود ندارد.

ممکن است افرادی که شیرین کننده های مصنوعی بیشتری مصرف می کنند، میزان کالری مصرفی شان نیز بیشتر باشد.

دیگر تحقیقات نشان می دهند، محصولات مصنوعی می توانند باعث ایجاد تغییر در میکروب های روده ای و عواقب منفی شوند.

گروه های صنعتی مخالف هستند

برخلاف آن چه که چاپ شده است، انجمن بین المللی صنعت شیرین کنننده ها معتقدند، هیچ گونه شواهدی در خصوص ارتباط میان شیرین کننده های کم کالری و بدون کالری و بیماری های قلبی عروقی و یا مکانیسمی که بتواند باعث بروز بیماری های قلبی در انسان شود، وجود ندارد.

نتیجه گیری

تحقیقات جدید نشان می دهند ارتباطی میان مصرف نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.

مححقیقن معتقدند افراد مبتلا به بیماری های قلبی به هیچ عنوان نباید رژیم حاوی شیرین کننده های مصنوعی داشته باشند و آب تنها نوشیدنی سالمی است که باید به طور مرتب مصرف کنند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی با انجام هزاران مطالعه به این نتیجه رسیده است که شواهد قطعی دال بر این که مصرف شیرین کننده های مصنوعی باعث می شود افراد بیشتر در معرض چاقی و یا بیماری قرار بگیرند، وجود ندارد.

Source: https://www.healthline.com/health-news/diet-soda-no-better-than-regular-soda-for-heart-health

لغو پاسخ دادن

3 × چهار =









Call Now Button